Nyhetsbrev
Kontakt
Shangri La
Kvarngatan 24A
Box 191
68630 Sunne
Sverige

www.shangrila.nu
0565-711322

Köp- och leveransvillkor

Köpvillkor

Shangri La

(500712-5908)

I alla priser ingår moms med 25%.

Är Du under 18 år behöver Du ha målsmans tillstånd för att beställa varor hos oss.

Användning av personuppgifter

Då Du registrerar Dig och beställer varor från Shangri La godkänner Du automatiskt att vi lagrar och använder uppgifter om Dina köp samt sparar Dina kontaktuppgifter. Detta för att vi ska kunna ge Dig som kund bättre service, exempelvis för att kunna göra vår shop ännu mer personlig.

Givetvis lämnar vi inte ut Dina personuppgifter till andra företag.


Orderbekräftelse

Då vi mottagit Din beställning får Du en bekräftelse via e-post där vi ger Dig information om Din beställning. Vi ber Dig kontrollera att alla Dina uppgifter stämmer. Undrar Du över något är Du varmt välkommen att kontakta oss i butiken. Vill Du ändra eller annullera något från Din order uppskattar vi om Du kontaktar oss snarast möjligt för att undvika att vi redan skickat Din beställning.


Leveranser

Vi behandlar alltid Din order så snart vi har möjlighet och oftast skickas den med Posten Sverige AB redan nästa arbetsdag. Normal leveranstid är 1-4 arbetsdagar. Under vår högsäsong december samt juli-augusti kan det tyvärr ta lite längre tid.

Anmäl gärna Ditt mobilnummer för att få SMS-avisering om att paketet anlänt till Ditt utlämningsställe. Väljer Du att inte ange Ditt mobilnummer får Du istället en brevavisering, vilket kan utöka leveranstiden med en dag.

En fraktavgift a’ 75:- tillkommer på alla beställningar om inget annat är angivet.

 

Outlöst paket

Hämtar Du inte ut Ditt paket debiteras Du en avgift a’ 200:- med 30 dagars betalningsvillkor. Denna avgift motsvarar kostnaderna för hantering, expeditionsavgift samt returfrakt. 

Vid försenad betalning läggs det till en påminnelseavgift a’ 50:- samt dröjsmålsränta och eventuella inkassokostnader.

Skulle Du ångra Ditt köp då paketet redan skickats från oss behöver Du hämta ut det och returnera det till oss för att undvika debitering för outlöst paket.


Allmänt

Vi reserverar oss för slutförsäljning samt eventuella prisfel som kan uppstå. Givetvis blir Du alltid informerad om något av ovanstående fel skulle inträffa.

 

Kortbetalning

Vi erbjuder Dig att på ett säkert sätt betala med kort. Just nu accepteras VISA och MasterCard.

All kortinformation skickas krypterat via säkrade servrar och Shangri La varken sparar eller har tillgång till Dina kortuppgifter.

 

Ångerrätt

Självklart vill vi ha nöjda kunder. Enligt Distans- och Hemförsäljningslagen har du rätt att ångra ditt köp och returnera dina varor inom 14 dagar efter att du har mottagit varorna. Ångerköp inom 14 dagar gäller endast beställningar som skickas inom Sverige. Intimprodukter är undantagna från denna lagstadgade rätt. Underkläder är intimprodukter vilket innebär att vi enligt lag inte har skyldighet att ta tillbaka underkläder.

Vi erbjuder ändå öppet köp i 14 dagar. Villkoren är att Du skickar tillbaka varan oanvänd, i orginalskick. Alla trosor är plomberade vid leverans och för att Din retur ska godkännas måste de även vara det vid retur.
Du bekostar själv returfrakten och ansvarar för att den är väl förpackad samt att Du skickat med den retursedel vi bifogat vid leveransen. Vill du vara helt säker på att din retur kommer fram så är det bäst att skicka som rekommenderat brev eller som postpaket.

 

Följande regler gäller vid byte:

Varan måste vara precis så som den skickades till dig. Produktlappar, plombering, eventuella kartonger och etiketter måste sitta kvar på varan.

-  Varan får inte vara använd och måste vara fri från smuts, hudflagor, damm, smink, hår, parfym eller andra främmande lukter.

- Bikini eller tankini som säljs som helt set måste alltid returneras i sin helhet med trosa plomberad.

- Rea-varor bytes ej!


Vill Du byta till en annan storlek ber vi Dig gå in i vår webshop och beställa om varan i önskad storlek.

Om Du betalat med kort tar det ca två veckor från det att Du returnerat varorna till oss innan Du erhåller eventuell återbetalning. I undantagsfall kan det ta upp till 30 dagar vilket är maxtid enligt lag.


Returer ska skickas till:

Shangri La

Box 191

686 24 SUNNE

 

Reklamation

Våra varor kvalitetssäkras alltid innan de skickas till Dig. Skulle Du mot förmodan få en defekt eller fellevererad vara ber vi Dig kontakta oss på Shangri La så hjälps vi åt att lösa det. Vid en reklamation skickar Du den felaktiga varan till oss (nytvättad). Sedan görs normalt sett en utredning av produkten för att undersöka om det är ett produktionsfel. Varan måste då skickas till vår leverantör som i sin tur får godkänna reklamationen. Tyvärr kan denna process ta 30-60 dagar.

Är varan skadad vid leverans måste detta anmälas till oss senast inom 14 dagar.

 

Vi hoppas att Du ska bli nöjd med både bemötande och varor från oss på Shangri La.