Köpvillkor

Shangri La bedrivs som enskild firma och drivs av Ylva Stiernelöf 

5007125908

1. Allmänna villkor

Shangri La tillämpar såväl Konsumentköpslagen som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste kund vara myndig, 18år, eller ha målsmans medgivande. Med kund avses en fysisk person.

2. Beställning

Beställning av Shangri La's produkter kan göras via www.shangrila.nu. Inkommande beställning besvaras med en skriftlig orderbekräftelse via mail.

Beställning är bindande från Shangri La's sida först efter att orderbekräftelse erhållits av kund.

Shangri La förbehåller sig rätten att neka kund köp. Alla beställningar anses bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta oss omedelbart.

Skulle en vara inte finnas på lager kontaktar vi dig och restnoterar den. När vi får in den restnoterade varan skickar vi den till dig. Om du inte önskar den restnoterade varan kan du alltid kontakta Shangri La och avboka den.

3. Priser

Alla priser anges inklusive svensk moms, för närvarande 25% och anges i svenska kronor. Shangri La reserverar sig för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över. Avgift för frakt och ev. postförskottsavgift eller fakturaavgift tillkommer.

4. Betalning

Klarna

Kortbetalning

Swish

Vi accepterar Visa och Mastercard. Kortbetalningen sker via en krypterad koppling till dibs betalväxel.

5. Leveranstid

Normal leveranstid är 3-7 arbetsdagar. Avvikelser kan förekomma. I sådana fall kontaktar vi kunden. Shangri La kan inte hållas ansvarig att leverera slutsåld eller utgången produkt. Fraktkostnaden syns alltid i varukorgen.

6. Leveransförsening

Om leveransförsening av någon anledning uppstår kommer vi att kontakta dig. Givetvis kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Du som kund har dock rätt att häva köp vid omfattande leveransförsening.

Det kan uppstå situationer som gör det omöjligt för oss att fullfölja en beställning, exempelvis om våra leverantörer inte kan fullfölja sina åtaganden gentemot oss. Shangri La förbehåller sig rätten att friskriva sig från ersättning till kund vid sådana situationer eller vid leveransförsening.

Viktigt! I sällsynta fall slarvar posten bort brev och paket. Dessa ersätter vi inte.

7. Frakten

Frakt om 75kr (ink moms) tillkommer på alla beställningar. Fri frakt vid köp över 1500:-, gäller ej vid köp av varor över 2kg.

8. Garanti

Vi vill att alla våra kunder ska bli 100% nöjda med deras köp. Om du får problem med en produkt kontakta oss.

Normalt står kunden för fraktkostnad till serviceverkstad. Kvittot på betald vara gäller som garantisedel. Spara därför alltid kvittot under garantitiden!

9. Öppet Köp /Ångerrätt

Shangri La tillämpar Distansavtalslagen. Det innebär att du som kund har rätt till 14 dagars returrätt, utan speciell anledning. Varan skall returneras i oförändart skick och i originalemaballaget. Shangri La förbehåller sig rätten att debitera kund om något skulle saknas, exempelvis bruksanvisning. Kunden står själv för returkostnader. Returer som skickas mot postförskott löses ej ut.

Kontakta oss innan du skickar tillbaka produkten. Så snart vi har återfått varan så återbetalas dina pengar.

10. Reklamation

Shangri La tillämpar Kosumentköpslagen vid reklamationer. Därmed åtar vi oss att byta ut felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnad. Tänk på att inte lösa ut paket med synliga fel som kan ha påverkat skicket på varan ni beställt. Gör i så fall en reklamation till Posten direkt på utlämningsstället och be dem skicka tillbaka paketet till Shangri La och skriva anledningen till returen på paketet. Maila sedan till info@shangrila.nu för att informera om reklamationen.

(Ångerköp inom 14 dagar gäller endast beställningar som skickas inom Sverige.) Intimprodukter är undantagna från denna lagstadgade rätt. Underkläder är intimprodukter vilket innebär att vi enligt lag inte har skyldighet att ta tillbaka underkläder.

Vi erbjuder ändå öppet köp i 14 dagar. Villkoren är att Du skickar tillbaka varan oanvänd, i orginalskick. Alla trosor är plomberade vid leverans och för att Din retur ska godkännas måste de även vara det vid retur.
Du bekostar själv returfrakten och ansvarar för att den är väl förpackad. Vill du vara helt säker på att din retur kommer fram så är det bäst att skicka som rekommenderat brev eller som postpaket.

Följande regler gäller vid byte:

-  Varan måste vara precis så som den skickades till dig. Produktlappar, plombering, eventuella kartonger och etiketter måste sitta kvar på varan.

-  Varan får inte vara använd och måste vara fri från smuts, hudflagor, damm, smink, hår, parfym eller andra främmande lukter.

- Bikini eller tankini som säljs som helt set måste alltid returneras i sin helhet med trosa plomberad.

- Rea-varor bytes ej!


Vill Du byta till en annan storlek ber vi Dig kontakta oss via mail, info@shangrila.nu.

Om Du betalat med kort tar det ca två veckor från det att Du returnerat varorna till oss innan Du erhåller eventuell återbetalning. I undantagsfall kan det ta upp till 30 dagar vilket är maxtid enligt lag.

Returer ska skickas till:
Shangri La
Box 191
686 24 SUNNE

11. Outlösta paket

Om Du av någon anledning inte löser ut Ditt paket, får Du betala kostnaderna för frakt och eventuell postförskottsavgift.

Tänk på att liggetiden på Posten har förkortats till 14 dagar! Outlösta paket debiteras en avgift, för närvarande 95:-. Avgiften debiteras i efterskott. Vid utebliven betalning vidarebefordras ovillkorligen kraven till inkassoservice. Inga undantag görs.

12. Säkerhet

Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter utan medgivande från personen ifråga. Detsamma gäller även för e-postadresser.

13. Reservation

Shangri La reserverar sig mot felaktigheter i innehåll och prislista på webbsidan.

14. Cookies

Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. sessionscookies och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.

Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.